tisdag 15 januari 2013

Nyservade maskiner och listan.

Hämtade hem symaskinen och coverlocken igår. Overlocken hade de inte fått ordning på knivarna på, ska ringa senare idag ochc se om den är klar.

Eftersom jag inte kunde sy så städade jag och gjorde fint på sybordet. Vill egentligen byta ut och göra iordning en bättre syhörna. Ett långt bord med förvaring och eluttag under samt hål i bänkskivan till elsladdarna och pedaler (vill inte ha de hänga frampå om lillan skulle dra i dem...). Men vet har interiktigt bestämt i vilket rum som jag ska ha allt i så det får vara ett tag till.

Jag avverkade punkt 3 på min lista. Istället för att sy så satte jag tryckknappar och knäppte draperiet över stången. Gör ju att det blir lättare att ta bort. Letade fram tyget till strykbrädan och insåg att vaxduken till skyddshuvarna inte räcker. Får åka till JYSK och hoppas att det finns kvar.

Lagt till punkter på listan.
7. Pyamaser till lillan
8. Kalsonger och T-shirt till maken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar