måndag 21 maj 2018

Beroende av snygga klänningar

Vi hade syträff igår och även om den var kort fick jag mkt gjort. 

Sydde först denna av mönstret Autumn Peplum Spinoff. Jag ritade ihop överdelen med holkärmen för att slippa en söm där. Urringningen har jag sänkt på mitt mönster tidigare ☺️
Tyget är från Nuppu Print Company och monstret från Sewingheart design. 





Sydde även denna i tyget Frideborg från Tygdrömmar. Tyckte första ärmen blev lite ”tom” precis vid ärmhålet så här gjorde jag den lite längre/bredare. 


Den har kjolen från Sunday Morning Dress då jag gillar den lite rakare kjolen mer. Även detta mönstret är från Sewingheart design.  


Sydde även dessa tre till min mammas väninna. Mönstret är eget och alla tyger är från Tygdrömmar även om det randiga är tryckt av Elvelyckan. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar