fredag 9 augusti 2019

Somriga kläder till dottern

Jobbar inte bara på att sy upp mer tyger än jag köper utan även på att sy av mönster som jag inte sytt av tidigare. Det är ju lika lätt att köpa på sig en massa mönster som en massa tyger 

Detta en en Singoalal från Hallonsmula design. Det underbara tyget är från Fossan Design. 



Jag tyckte den blev lite pösig så sydde ett skärp/hårband. 


Helt enkelt en tub med tyg med en bred resår i och sen knöt jag en liten rosett runt skarven. 


En Poppy topp med korta ärmar för omväxlings skull. Tänkte ser var lite roligt som omväxling till vanlig t-shirt med den lilla omlotten nedtill 


Jobbade hårt på mönsterpassningen som vanligt ☺️. Tyger är från Jonic textil. 


Sydde en till i ett av mina favorit-tyger Hilda från Paapii design. 



Såna hört tyger behöver inte mönsterpassas vilket sparar både tid och tyg 


Jag tänkte att en kofta/bolero kan vara bra att ha om det blir lite kyligt men det var svårt att välja tyg för det ska ju gärna passa med det medta. Tänkte att detta ”stickade” från Ommelinen blir perfekt. 
Mönster är Sunmer Cardigan från MW Patterns 


Tryckknappen har en pärlemor-sten och är från Stoff och Stil 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar