måndag 27 januari 2020

Dock-kläder till systerdottern

Systerdottern fick en babyborn i julklapp så vi sydde kläder tillsammans och efter att hon åkt hem så sydde jag en bunt till

En Mini Me  från Made by Runi i Debbie Deer från Tygdrömmar


Matchar med en mysig cape i vit fleece. Kantade även med fleece och det blev jättesnyggt. Mönster från Vårsol av Merete Syr



Denna är nog det plagg jag blev mest nöjd med. En cape av mönster från Outdoor Bundle av Made by Runi. 
Det blommiga är från Tygdrömmar och jag matchade med grå kantband och rosa velour. På kantbandet använde jag grå nåltråd och rosa gripartråd och ni ser på denna sidan att man ser sömmen. Det blev en fin detalj. 






Jag strök på reflex-fjärilar både fram o bak som snygga detaljer.


Lilla Kajsa gillar snuttar så det som var över matchade jag ihop en snutte







Matchande ser i mönster Zippety split byxa och Zippety in my pocket tröja. Mönster från Mande by Runi.


Tyg är Whales från Paapii design.


Lite somrigare kläder sydda intyg från W Collection och Love Fabrics. Mönster är från Doll basis bundle från Made by Runi


En klänning med matchande knytmössa sydda av en stuv från Paapii design. Mönster är från mönstersamlingarna Vårsol och Baby av Merete syr 



Dessa tuffa kläder är sydda av Mönstersamlingen Superhjälte av Merete Syr


Lite ytterkläder från mönstersamlingen Utelek från Merete Syr. 
Overall i rosa velour med och byxa/jacka i mörkblå jogging. Matchade med rosa glittrig snöflinga respektive guldiga stjärnor och tryckknappar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar