torsdag 21 maj 2020

Snygga varma tröjor

Dottern behovet lite varma snygga tröjor så jag sydde dessa samtidigt som jag passade på att skriva tutorials för öljetter respektive öljettlappar 

Öljetterna och öljettlapparna finns att köpa här

Denna är sydd i French Terry/öglad college från ohlsons tyger. Mönstret är Hang in There Sweatie från Any Day Any Way collection av Hallonsmula design 


Här finns Tutorial för hur jag ser till att bandet och  öljetterna sitter säkert http://themasyr.blogspot.com/2020/05/tutorial-anvond-oljetter.html


Jag vet att dottern helst ser att det finns fickor på kläderna så jag improviserade ett par påsfickor. De är fara i fållen framtill för att de inte ska hänga ner utanför. 


Denna är sydd av stuvar och jag använde mönstret Such a Square från Made by Runi. 


På denna använde jag färdiga öljettlappar, här finns Tutorial för det http://themasyr.blogspot.com/2020/05/tutorial-anvand-oljettlappar.html


Även i denna sydde jag egna påsfickor 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar