lördag 11 april 2020

Tutorial: Montera tryckknappar med press

Nog för att det är smidigt med tång men när man väl testar att montera tryckknappar med press så undrar man varför man inte köpte en tidigare

Jag köpte denna lila snyggingen från Sewingheart Design med insatser som jag kan använda mina pluppar/verktyg i 



Alla tips i tutorialen för att montera med tång hittar du här Tutorial: montera tryckknappar med tång  de flesta av nedanstående tips gäller ju även för att använda press 😀
Tutoraialen består av flera delar.
1: Verktyg och tryckknappar samt förvaring
2: Hur man monterar en tryckknapp
3: Hur man tar bort en tryckknapp som hamnat fel
4: Hur man knappar ett helt plagg med jämna mellanrum mellan tryckknapparna
5: Hur man åtgärdar tryckknappar som inte kan stängas alternativt går upp
6: Hur man monterar trycknappar som är för små för verktygen/plupparna.

Jag lägger plagget rätt och markerar var översta och understa knappen ska vara 


Mäter ut vart de andra ska vara. Tips hur man gör detta finns i tutorialen för att montera med tång


Markera vart de ska vara 


Sätt timmen till vänster om clipset 



Ta bort clipset och sätt dit ringen


Ta tag bredvid och tryck upp ringen i pressen


Jag håller med två fingrar 


Lägg dit hanen i pressen


Tryck ihop


Fortsätt så tills alla hanar är på plats

Tryck till på kantbandet där honan ska vara

Det blir en liten grop efter hanen 


Sätt ringen på insidan och lägg honan i pressen och tryck ihop och fortsätt så med resten av honorna 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar