söndag 12 augusti 2018

Mer somriga kläder till mig

Jag har sytt en del under sommaren/semestern trots värmen

Denna kjolen blev snyggare än jag trodde. Så grymt nöjd med den och spana in mönsterpassningen i fickor/sidosömmarna. Tyg är Lace designat av Mutturalla köpt av Käpynen och mönster på kjolen är Yoga skirt från Sewingheart Design



Även denna kjolen är en Yogaskirt och är sydd i svart trikå frn Tygpoole.





Sydde två sköna linnen. Mönstret är Just another top från Maria Denmark. Tygerna är Frozen Pond från Tyglycka och Leo i rosa från Tygdrömmar.

Mönstret på dessa sköna snygga byxor är Springbreak ffrån Sewingheart design. JAg sydde 3/4 längd och har muddar nedtill. Tyget köpte jag för nåt år sedan på OJnic textil men har även funnits på andra ställen.


Sydde även dessa i scart viscosejersey till en vän. Har minskat lite på mitten så att det blir mindre häng.


Byxkjol är ett plagg som jag nog aldrig ägt förut. Grymt skönt att slippa lårskav och man kan utan problem cykla i den.
Sydd i svart trikå från Tygpoolen och mönstret är Panther skirt från Sewingheart design. Jag sydde slim modellen med caprilängd.






Shortsen är gamla o välandvända men topen är ny. Sydde denna till min lilllasyster. en är i svart viscosejersey från Tygpoolen och mönstret är Breezy Topp från MAde By Runi.






Sydde istället denna till mig. Mönster är Breezy top från Made by Runi oxh tyget en viscosejersey från Jonic textil. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar