söndag 12 augusti 2018

Stuvrace

Dottern ville ha en mag-tröja så jag sydde dessa till henne och hennes kusin. Mönstret är Lollipop pick and mix från Hallonsmuöa design och jag sydde korta versionen med volang. Tygerna är Lace i grått och blått från Tyglycka. 

En metet räckte precis till kjol åt mig och en liten byxkjol åt dottern 

Min kjol är en Everyday skirt från Made by Runi. Tyget köpte jag evigheter sedan från JNY. Tyget räckte inte till riktiga fickor men de duger till att fästa passerkortet. 


Mönstret till dotterns Summer Skottlands Skort är från Hallonsmula design. Jag hade som tur var en matchande mudd från Kameleont design. 


Dessa stuvar blev ett sött set i storlek 62. Jag har en tradition att ge bort hemmasytt till kollegor som fått barn så denna får snart näras av en liten kille. 
Tygerna är från Strömming design som tyvärr stängt ned. 


Denna stuv har jag fått från en vän. Passade perfekt till systersonen. Tröjan är easy Tee och kalsongen Thunder Pants, båda mönstrena från Hallonsmula design.




Albin fick även dessa som också är av mönstret Thunder Pants. Stuvarna har jag fått från en annan vän.


PRovade att sy en Comfy Crop top till dottern. De blev en stor hit.
Mönstret är från Hallonsmula design, tyget är Pegasus i rosa från WCollection och jag kantade med interlock.




Trosorna är Twisted panties, också det mönstret från Hallonsmula design.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar